Jak často kontrolujete svůj chytrý telefon?

Sáhněte si do svědomí – jak často vy sami zkontrolujete, zda vám chytrý telefon nehlásí upozornění ať už kvůli SMS zpráv, hovoru, nebo jenom upozornění aplikací, sociálních sítí či her? Jak často hrajete na mobilu hry? Jak často jenom zkontrolujete, zda vám někdo nevolal či kolik je hodin? Jste nervózní, když nevíte, kde jste telefon nechali?

Jste nervózní, když si nemůžete mobil zkontrolovat, protože jste v kině nebo na poradě či někde, kde byste skutečně telefon vytahovat neměli? Co například děláte, když stojíte na zastávce autobusu či tramvaje? Nebo když jste v čekárně u lékaře? Když v restauraci čekáte, když vám donezou jídlo? Když cestujete vlakem, autobusem nebo tramvají? Určitě vždycky a u všech těchto situací sáhnete po vašem elektronickém malém chytrém příteli. Nebo to tak není?

Nejste sami

Nebojte se přiznat, že mobil kontrolujete každých jednadvacet minut. Říkáte si, že to je poměrně přesné číslo? Ano, to proto, že z průzkumů, které probíhaly letošní podzim, vyšlo najevo, že lidé svůj mobil kontrolují nebo drží v ruce celkem šestačtyřicet krát za den. To znamená téměř třikrát do hodiny. A to je jenom průměr. Mladí lidé jistě svůj mobil používají častěji než starší generace, ale ani tady to nebude vždy platit stoprocentně.

Jak často Češi hledí na malé obrazovky chytrých telefonů?

Průzkum ukázal, že každý Čech stráví na mobilu a aplikacích, které chytré telefony nabízejí, přibližně dvě hodiny denně. Vysokofrekvenčních uživatelů, tedy lidí, kteří svůj mobil používají více než tři hodiny denně, je přitom v české společnosti více než čtyřicet čtyři procent. A kromě toho více než padesát jedna procent českých uživatelů smartphonů sahá pro svůj mobil každých sedmnáct minut.

Čím je to způsobeno

Nejspíš je to dáno tím, že chytré telefony neslouží pouze k volání a esemeskování, ale hlavně k tomu, aby se lidé pomocí telefonů připojili na internet, hráli nejrůznější hry, četli si na webových stránkách, sledovali videa nebo se vyskytovali na nejrůznějších sociálních sítích, ve kterých jsou nejoblíbenější velikáni Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp, Twitter nebo Tumblr.