Proč se bude v automobilce propouštět

Známá automobilka propustí nejvíce lidí v Německu, tam zanikne na 23 tisíc pracovních míst. Tak zvaný úsporný program, který si obří firma schválila, by ji měl zachránit tak nějak proti jejich vlastní chybě.  Celé je to reakce na skandál s emisemi, kdy firma podváděla s emisemi, když do svých vozů montovala software, který při testech vypovídal chybné hodnoty.

Trestem je obří pokuta

Firma by měla zaplatit za tento podvod miliardy dolarů a u nich doma bude úbytkem pracovních míst postižen nejvíce sever Spolkové republiky. Emisní skandál Volkswagenu se týká asi jedenácti miliónů aut s pohonem na naftu, z toho více jak miliónu aut pocházejících z české automobilky.

Právě s Českem tenhle skandál velmi úzce souvisí, a to co se naší ekonomiky týká. Ta by podle odborníků mohla zaznamenat nemalou ránu. A ti také tvrdí, že by se dokonce nezodpovědné pochybení automobilky mohlo stát učebnicovým příkladem toho, jak se podnikat nemá a co z takového jednání plyne!

Pochybení versus Ekonomika

Tržby, zisk a v nepolední řadě reputace celé značky. Když připustíme, že světový výrobce automobilů podváděl dlouhých sedm let, jednoznačně se to teď musí projevit na ekonomice, a to nejen v Německu, ale i v dceřiných společnostech, tedy i na Škoda Auto. A to, i když se prokáže, že s podvody nic společného nemá. Už je s tím prostě spojená.

Co se české ekonomiky týče, Škoda Auto tvoří v Česku 5 až 6 % hrubého domácího produktu. V rámci Středočeského kraje je to pak dokonce 13 procent. Je tedy evidentní, že význam „škodovky“ je pro Česko velmi významný.
 
A i když koncern tvrdí, že samotných lidí a jejich pracovních míst se to příliš nedotkne, protože jich hodně odejde do důchodu a sousta z nich předčasně s vysokých odchodným, tak úplně pravda to být nemusí. Zatímco se dalo očekávat, že ekonomika poroste, kvůli výše zmíněnému problému se v Česku nepohne dopředu o tolik, o kolik by bývala mohla.